Op 25 oktober 1908 werd de Unie van Katholieke Studentenverenigingen opgericht.

In de jaren zestig kwam vrijwel alle nadruk te liggen op de niet-katholieke aspecten van de Unie. In 1968 is zij uit elkaar geklapt door een scheiding tussen het politieke en het a-politieke kamp. Ondanks de officiƫle opheffing hield men wel onderling contact, zodat in 1973 de tijd rijp was voor een nieuw verband: Het Aller Heiligen Convent. Met zeven van de oorspronkelijke negen verenigingen werden de formele banden van voor de scheiding weer aangehaald.

De naam Aller Heiligen Convent wijst op de katholieke achtergrond. Meer dan een achtergrond is het echter niet, aangezien in 1981 het predikaat 'katholiek' uit de statuten is geschrapt. Samen met Veritas uit Utrecht, Sint Franciscus Xaverius uit Wageningen, Albertus Magnus uit Groningen, Sanctus Virgilius uit Delft, Sanctus Laurentius uit Rotterdam, Carolus Magnus uit Nijmegen, Sint Olof uit Tilburg, L.A.N.X. uit Amsterdam, Quintus uit Leiden en Circumflex uit Maastricht ontplooit het Aller Heiligen Convent een indrukwekkende schare aan activiteiten zoals het AHC-songfestival, het MAF, de Biercantus en de AHC DJ-contest.