N.S.V. Carolus Magnus

Telefoon: 024- 3231705
Email: abactis@carolusmagnus.nl
Website: www.carolusmagnus.nl
Eetkamer : Op maandagavond wordt er voor leden een driegangendiner geserveerd.
Prijzen bier en maaltijd: respectievelijk €1,- en €5,-
Geschiedenis: In 1996 deed Carolus Magnus zijn intrede in het pand aan de Hertogstraat 141, Sociëteit De Kroeg. De Kroeg bestaat uit verschillende ruimtes, waaronder een Kroegzaal, FReC-zaal, Borrelkamer, Bestuurskamer, Feestkelder en Vergaderzaal.
Weekindeling : Op maandagavond is het jaarclubavond. De avond wordt over het algemeen druk bezocht door eerste- en tweedejaars. Op dinsdagavond is er een normale ledenavond. Iedere woensdagavond wordt een culturele activiteit georganiseerd. De donderdagavond begint als normale ledenavond en wordt na twaalven erg druk bezocht door disputen die na afloop van hun dispuutsavond verder willen feesten in de Kelder. Vrijdagavond vindt het VNC, het VrijdagNachtCafé plaats, waarbij ook niet-leden welkom zijn.
Commissiestructuur: De belangrijkste commissie onder het Bestuur is de sociëteitscommissie. Deze wordt gevormd uit derdejaars. Belangrijke andere commissies zijn de Diescommissie (4e jaars), Almanakcommissie (3e jaars), Tapcommissie en Activiteitencommissie (2e jaars). Alle eerstejaarsleden nemen één jaar lang plaats in de Brunch- en Borrelcommissie.
Onderverenigingen: De belangrijkste onderverenigingen van Carolus Magnus zijn S.S.N. Roland, S.V.N. de Meisjesclub, de Nihilistenvereniging, het Groot Dietsch Roomsch Katholiek Mannenkoor en N.S.S.V ‘t Vendel. De belangrijkste onderverenigingen op het gebied van sport zijn: N.S.H.H.G. (Hockey) en C.M. All Stars (voetbal).
Bestuur: Het Bestuur bestaat uit zes personen. De Praeses Societatis, Vice praeses rerum domesticarum (verantwoordelijk voor de financiën van de Stichting), Abactis Externe (verantwoordelijk voor onderhouden van contacten binnen en buiten de Vereniging), Exactor rerum cauponae (verantwoordelijk voor beheer en exploitatie van de sociëteit), Quaestor (verantwoordelijk voor de financiën van de Vereniging) en Assessor (verantwoordelijk voor het acquisitiebeleid, debiteurenbeleid en het begeleiden van diverse commissies). Het Bestuur h.t. kiest de Praeses f.t. De Praeses f.t. stelt vervolgens zijn nieuwe Bestuur samen.
Personeel : Met uitzondering van de schoonmakers werkt iedereen binnen de sociëteit op vrijwillige basis.