L.A.N.X.

Opgericht: 4 oktober 1880
Email: asssessor@lanx.nl
Website: www.lanx.nl
Eettafel: Door het jaar heen worden voor de actieve jaren jaaretentjes gefaciliteerd. Daarnaast is er elke eerste maandag en dinsdag van de maand, voor de borrel de mogelijkheid om te eten op L.A.N.X. De vereniging kent geen eigen Mensa.
Prijzen bier en maaltijd: 1 euro en 6 euro
Geschiedenis: Het VU-corps heeft verscheidene sociëteiten door Amsterdam gehad. In 1991 is het verhuist naar de Nieuwezijdse Voorburgwal, en heeft daarbij ook de naam van de Sociëteit L.A.N.X. overgenomen. De Sociëteit bestaat uit 3 monumentale panden.
Weekindeling: Op maandag borrelt de 1e helft van de disputen, deze borrel begint om 20.30 uur. Op dinsdag borrelt de tweede helft van de disputen, deze avond begint om 20.45 uur. Op beide avonden zijn is L.A.N.X tot 04.00 uur geopend. Op vrijdag is LANX vanaf 22.00 uur geopend tot 04.00 uur. De rest van de week zijn we gesloten, behalve als er een convent of interne borrel is op woensdag of donderdag.
Commissiestructuur: L.A.N.X kent velen commissies. Onder de Senaat werkt het Societeitsbestuur. Deze dragen zorg voor de borrelzaal ten tijde van borrels. Zij sturen ook de Sociëteitscommissie aan op de borrelvloer. Daarnaast kent de vereniging vele activiteiten commissies als een diescommissie, hoogtijcommissie, promotiecommissie en velen andere.
Onderverenigingen: Okeanos roeivereniging
Bestuur: De Senaat bestaat uit 7 personen. Hierin zitten stichting en vereniging samen. De Praeses, ab Actis, Assessor en Fiscus Vereniging zijn echte verenigingsfuncties. De commissaris Societeit en de Fiscus Societeit zijn de echte stichtingsfuncties. De vice Praeses werkt met beide kanten.
Personeel: alleen schoonmakers, verder is iedereen vrijwilliger.