A.L.S.V. Quintus

Adres: Boommarkt 5a, 2311 EA
Stad: Leiden
Sociëteit: Ellen
Kleuren: bordeaux rood en goud
Opgericht: 18 januari 1979
Email: bestuur@alsvquintus.nl
Website: www.alsvquintus.nl
Eettafel: Het Restaurant van Quintus is elke maandag tot en met donderdag geopend. Het Restaurant biedt plaats voor ongeveer 120 eters en is ook af te huren voor afstudeerborrels en feesten, iets wat ook regelmatig gedaan wordt. Een complete maaltijd kost 5,00 euro. Het menu is afwisselend en je kunt altijd kiezen tussen vier verschillende maaltijden en een luxe gerecht.
Prijzen bier en maaltijd: Bier: 1,00 euro en een maaltijd: 5,00 euro.
Geschiedenis: Quintus is opgericht in 1979. Het oude pand van Quintus bevond zich aan de Korte Mare in het voormalige Katholiek Militair Tehuis. Dit pand werd echter te klein en daarom is er in 1995 besloten om te verhuizen naar het huidige pand aan de Boommarkt, een voormalig PTT-gebouw. Het pand is na de Tweede Wereldoorlog gebouwd en heeft een bomvrije kelder.
Weekindeling: Maandagavond is het borrelavond. Ongeveer de helft van de disputen borrelt vanavond. Dinsdag is het commissieavond en voor veel huizen ook huizenavond. Een paar keer per jaar vindt er op dinsdag een huizendixo plaats. Woensdag is de tweede commissieavond, er wordt vergaderd en daarna nagepraat aan de bar. Donderdag borrelt de andere helft van de disputen. De borrels op maandag en donderdag zijn erg levendig met veel zingen en zooien. Op vrijdag en zaterdag zijn er vaak feesten of afstudeerborrels. De laatste vrijdag van de maand kan iedereen los gaan op de dixo.
Commissiestructuur: Quintus heeft ongeveer 30 commissies. Voor sommige commissies moet je ouderejaars zijn, maar in de meeste commissies zitten ook eerstejaars. Voor lopende commissies zoals de Barcommissie en de OrdeCommissie word je gevraagd, voor andere commissies moet je solliciteren. De commissies doen alles zelf, van het regelen van de sponsoring tot het versieren van het pand.
Bestuur: Het Bestuur bestaat uit 9 personen: een Voorzitter, een Vicevoorzitter, Secretaris/Lid Reünisten, Penningmeester Vereniging, Penningmeester Exploitatie I (bar), Penningmeester Exploitatie II (restaurant), een Lid Acquisitie, een President Commissie (hoofd van de Orde Commissie) en een Lid Sociëteit.
Personeel: Wij hebben 1 personeelslid: onze kok Bruno.